نوشته شده توسط : علی افشار

در پی محاکمه چند ناقض حق کپی رایت فیلم های سینمایی که اخیرا در بریتانیا انجام شد، عده ای از خبرنگاران کنجکاو جزییات چگونگی آگاهی پلیس از هویت این افراد را بررسی کرده اند. برخلاف آنچه که پلیس ادعا کرده بود، و جای تعجب هم نداشت، این افراد تلاش خاصی را برای پنهان کردن هویت خود انجام نداده بودند طراحی فروشگاه اینترنتی و پلیس با استفاده از شبکه های اجتماعی توانسته بود آنها را دستگیر کند. حتی در برخی موارد، پلیس با دست یافتن به یک جمله در شبکه های اجتماعی به سرنخ های مهمی در رابطه با این افراد رسیده بود.

به استناد وب سایت تورنت فریک که به بررسی جزییات دستگیری این پنج مجرم اینترنتی معروف در بریتانیا پرداخته بود، برخی از اعضای این تیم اشتباهات کوچکی کرده بودند که در نهایت باعث دستگیری همه آنها شده است. فدراسیون مبارزه با نقض کپی رایت اولین نهادی بوده که به رهگیری این مجرمان اقدام کرده است. این نهاد سپس اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار داده است.

ساحل رفیق، یکی از این پنج نفر که به چهار سال و نیم حبس محکوم شده است، از چندین نام کاربری برای انجام فعالیت های اینترنتی خود استفاده می کرده است. برای مثال، او با نام حقیقی خود در یکی از فروم های PC فعالیت داشت. با رهگیری این نام، صفحه فیس بوک وی شناسایی شد. وی در این صفحه اطلاعات شخصی خود از جمله محل کار خود را قید کرده بود.

جرمی رید، یکی دیگر از اعضای این تیم نیز به دلیل استفاده از ایمیل اصلی خود برای عضویت در فیس بوک شناسایی شد. او شغل خود را اینکودر اعلام کرده بود. اما او تنها کسی نبود که چنین اشتباهی کرده بود. بن کوپر یکی دیگر از همدست های وی نیز به همین طریق دستگیر شد. او هم در صفحه فیس بوکش محل اقامت و تاریخ تولد خود را قید کرده بود.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: